Rotary Club Helmond doneert 2 ShelterBoxen

dooradmin

Rotary Club Helmond doneert 2 ShelterBoxen

Naar aanleiding van de verschrikkelijke ramp in Syrië en Turkije heeft Rotary Club Helmond besloten om 2 ShelterBoxen te doneren.

De Stichting ShelterBox Nederland is opgericht in september 2009 door Dirk Hoekendijk, een Rotarian uit Arnhem, nadat hij de ShelterBox-stand had gezien op de Rotary International Wereld Conventie in Birmingham, Engeland.

Tien jaar eerder was het de Britse Tom Henderson, een Rotarian en voormalig search and rescue-duiker bij de Royal Navy, die ShelterBox in het leven riep. Hem was opgevallen dat na de meeste natuurrampen de hulp vrijwel alleen bestond uit voedsel en medicijnen. Weinig of helemaal niets werd gedaan aan het leveren van goede noodonderkomens voor de eerste paar dagen, weken of maanden na een ramp, om de mensen te helpen hun leven weer op te pakken.

admin administrator