Nieuwjaarsconcert 2024: Sounds of the Balkan

dooradmin

Nieuwjaarsconcert 2024: Sounds of the Balkan

In januari vond weer het jaarlijkse Nieuwjaarsconcert van Rotaryclub Helmond in samenwerking met de gemeente Helmond plaats. Wederom op de bekende datum in het jaar: de 2e zondag van januari.

Onder de titel Sounds of the Balkan kon het publiek genieten van klassieke en volksmuziek uit de diverse Balkan landen. Met piano 4-mains door Gulmira Issabekova en Anastasia Soibianina, the Brussels Balkan Orchestra, sopraan Marilena Christochoidi, volksdansgroep Vatra Strabuna en zangeres Simone Storobelea. Het was weer een spectaculair concert met de opzwepende Balkan melodiëen.

Vijf goede doelen kregen een mooie cheque uitgereikt ter ondersteuning van hun activiteiten: De Buurtcamping, Toneelgroep Genesius, Blikkie, Dierenparken Helmond en Stichting Oro.

admin administrator